fredag 31 juli 2009

Inlägg nr 100 går i grönt!

Då det var en dryg månad sedan mitt förra inlägg tänkte jag att det kanske var dags igen.

Upptäckte att alla bilder jag tänkte visa gick i grönt och det är väl ett passande tema så här mitt i sommaren.

Detta blir också mitt inlägg nummer 100 - trodde aldrig jag skulle åstadkomma så många inlägg när jag började blogga i oktober ifjol.

cykel1

cykel2

En ny cykel står högt på min önskelista. Min gamla är så trist att cykla på så den har stått orörd i princip hela sommaren. Såg nu att den faktiskt blivit övervuxen av grönska men tycker faktiskt att färgen på cykeln och färgen på blommorna matchar varandra så den får nog stå kvar ett tag till ;-).

sifon

Den här fina sifonen beställde min man  till mors dag. Tyvärr var det så lång leveranstid på den så jag fick den långt efteråt men den som väntar på något gott osv…Kajsa korg Lilla vackra Kajsa, familjens 17-åring, har fått korgen ;-). Hon, liksom många andra katter gillar att krypa ner i trånga utrymmen och den här korgen är en favorit. Tycker att korgen är så vackert sliten och den är ett arv efter makens morfar så den vårdar vi ömt. Den har fått agera picknickkorg, tidningsförvaring, klädnypskorg  - och så kattkorg förstås!

Nu drar det ihop sig till semester. Kanske blir det mer bloggat då men det får tiden utvisa.

Önskar er en fortsatt trevlig sommar – som jag hoppas kommer att bjuda på mer sol och mindre regn än hittills.

13 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

VIlken härlig bild på sötnosen i korgen:)
Och jaa; jag skulle också vilja ha en ny cykel.
Ha en härlig helg, vännen
kram Lallis

strömmas sida sa...

Cykeln och det gröna matchar perfekt i färgerna *ler*.

Vad mysigt med kissen där i fina korgen.

Hoppas du får en härlig semester.
Fina vädret ska ju komma nu.

Tiden ilar bara iväg och nu är det 1 augusti.
Jag sitter och väntar på att ungdomar ska komma hem ifrån yran.

kram
strömma

Sjabbig men chic sa...

Söting i korgen! Det där med gamla cyklar ja. Jag har en gammal röd som jag köpte på OK när Fabbe var ett år. Röd och rostig och utan finesser kan man väl lugnt säga. Inget kul att cykla kan man väl också lugnt säga. men å andra sidan så är jag inte ett dugg road av att cykla så det är bra att jag har cykeln att skylla på. Kom på en sak nu som jag måste berätta om i ett inlägg som har med cykling att göra. Tack för den!

kram Lisa

strömmas sida sa...

Oj vilket långt arbetspass för dig.
Hoppas du får lugna timmar ändå.
Jag förstår att du längtar efter
semestern.

Här har det varit fullt ös sen förra
torsdagen med fulla huset av ungdomar
och idag var jag helt matt av trötthet.

Önskar dig en fin semester.

kram
strömma

Anonym sa...

Hejsan Eddan!

jasså, du har inte haft din semester ännu. Skönt med semester då, hoppas vädret blir bra.

Mysiga bilder.
En gammal kärringa cykel skulle jag vilja ha, det är klös i dem!
Hade en i Sverige innan jag flyttade hit.

bilden på katten i korgen är härlig, de är så roliga katter!

Kram Bodil.

Sjabbig men chic sa...

Hej, du avdankade stenograferande sekreterare! För du kan väl stenografera? Det kan jag. Inte direkt på det viset man ska men de flesta kan intyga att det ser ut som stenografi i alla fall och det är inte illa pinkat. Utan att jag anstränger mig till och med. Det du! Ha en jätteskön fredag, Eddan!

Kram Lisa

Lotta sa...

Hej vännen!
Hoppas att du har haft, och har, en underbar sommar! Det är så hett här nere hos oss, så jag tillbringar nog dagen i skuggan!

Kram på dig!

Lotta

Anonym sa...

Jag tycker det ser jättevackert ut med cykeln mitt i allt det gröna och så söt hon ser ut lilla Kajsa där hon sitter i sin korg :)

Vi var på Skoogs krog och åt när vi besökte Funäsdalen. Jag har länge varit sugen på och äta där men först nu blev det av och det var så gott :)

Hoppas att allt är bra med dig och din familj. Har du semester?

Kram Åsa

Noll54/Eva-Karin sa...

Grönt är alltid skönt!

Ha det så gott!

E-K7noll54

strömmas sida sa...

Hoppas du har haft en skön vilsam
semester. Du är kanske ledig än?

kram
strömma

Sara sa...

Oj 17 år! Det var inte dåligt :) Så söt. Ja korgen var fin oxå.

Kram
//Sara
http://katterochpasta.blogg.se

Rummet för välbefinnande sa...

Hallå där och tusen tack för besöket. Det var så kul att träffas och vad bra att du tyckte om boken :-)
Ja, du må tro att vi hade det bra igår. Jag hade ledigt från affären och fick bara vara för en stund och gå omkring där och njuta.
Känns som jag skulle kunna få mersmak på detta liv "fniss"
Hoppas resan hem gick bra och jag håller tummarna för att ni får huset sålt nu.
Ha det så gott!
Kram Mia

Monica sa...

Hej !!!!!!
Härliga bilder,tycker jag...!!!!!!!
Jag gillar alla "grejer".....fast katten är ju speciell,förstås.....!!!
Ha det trevligt......och blogga , när du har lust.....!!
Kram,
Monica