onsdag 8 februari 2012

Inte mera elände nu tack :-(!

Vintermorgon - utsikt från min balkong
Det har varit stiltje i bloggen igen. Jag har haft mycket att göra på jobbet och även på fritiden - fast mest har det varit positiva saker men de har ändå tagit tid och ork!

De senaste dagarna har dock varit riktigt urusla :-(. Natten mellan lördag och söndag brann ett hus ner i en grannby och en sedan tidigare hårt drabbad familj miste sin mor/mormor i branden.

I måndags gick det en lavin i vid en alpinanläggning i en annan grannby. En tvåbarnspappa, säkerhetsansvarig pistör på anläggningen, hamnade i lavinen och avled senare på sjukhus. Mina barns kompisar, 10 och 12 år gamla är nu faderslösa :-(. Hela bygden är i chock känns det som och undrar när mardrömmen ska ta slut.

Nu vill vi bara ha positiva nyheter resten av året <3. 

Kram från Anette

10 kommentarer:

Fröken M sa...

Fy vilken mardröm - det är sånt som inte "får" hända.. :(

strömmas sida sa...

Det är så tragiskt det som hänt och en dålig början på året. Oftast så blir så många berörda, genom orterna är mindre och det är släkt och vänner till många.

kram

Bodil sa...

Tack för dina fina kommentarer hos mig.
Usch, så hemskt och så tråkiga saker som har hänt runt dig. Hoppas lite roligare saker kommer att inträffa framöver.
Ha en skön söndag.
Kram Bodil.

Stina sa...

Men fy så jobbigt. Så nära.
Var rädd om dig gumman.:-)
Kram Stina

strömmas sida sa...

Det händer mycket i dina nejder nu. Jag bor mitt emot helikopterplattan och hör när dom åker och kommer. Ryser varje gång och tänker på dom som ska hämtas.

Det är tur man är "stor i käften" ibland :-)..både hos tandläkaren och till dom som lägger näsan i blöt där den inte hör hemma..nu är det övernog med parkering och det behövs så lite för att jag ska tända till :-).

kram

strömmas sida sa...

Det är värdefullt med det personliga, vare sig det är köpt eller hemgjort på alla hjärtans dag..egentligen är det ju såna dagar varje dag :-).

kram

Lavendel & Romantik sa...

Hej på dig gumman... Klart att resten av året borde bli bra. Kan ju inte vara mer elände än det urk. Jag hoppas att allt är bra med er.Och visst är min son duktig hade ju hoppas att han skulle gå vidare men så är det ju en erfarenhet rikare. Kram/Majsan

Unknown sa...

Hej! tänktebara tipsa om att jag just nu kör en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare, så passa på att gå in och anmäl dej!:)
http://www.domkallarmighannes.com/2012/02/dagens-blogg_16.html
Om du inte vill ah sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en underbar helg!
Kram

Yarp sa...

Men fy vad hemskt :( Livet är så orättvist!

Sv Ja han är för goer, han tackar ödmjukast, hehe.

Kram
http://yarp.blogg.se

♥ Sojka ♥ sa...

Lycka till i tävlingen! :)
http://www.sojkasframtid.se/tavling-i-samarbete-med-atkins-sverige/