måndag 6 oktober 2008

Vitt inne och grönt ute (och blått däremellan)

Jag kom på att jag kanske skulle ta och förklara bloggens namn lite närmare. När man bor i fjällen som vi gör är det ju vinter en lång lång tid och sommaren är kort, det mesta snöar bort. Ifjol snöade det någon gång varje månad under hela året :-(. Därav min längtan efter grönt ute.
Vitt inne betyder att vårt hem sakta men säkert förvandlas mer och mer mot att bli vitt och ljust. Jag har alltid älskat att blanda gammalt och nytt. Blått och vitt har alltid varit mina favoritfärger när det gäller inredning. På senare år har det blå mer och mer fått gett vika för det vita men helvitt blir det nog aldrig härhemma. Den blå färgen försvinner från möbler och väggar men finns kvar i små accenter här och där - aldrig att jag överger den blå färgen helt. Det är ju inte för inte som mannens mormor kallade mig för släktens blåfink en gång ;-)

2 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ja, det kan jag förstå.. Jag längtar dock även efter vitt ute ;-) Vi som sällan får nån snö härnere i Göteborg.. :-( kram!

Poppins sa...

Snö ser vi inte så ofta här nere, tyvärr. När den väl kommer ställer den mest till problem eftersom vägarna blåser igen och vi är inte vana vid att köra i sådant väder. Men jag blir alltid barnsligt lycklig när det snöar.