söndag 29 mars 2009

Upp- och nervänt hus!

Upp och nervända huset Bild lånad från Expressen

Huset känns upp- och nervänt i dessa dagar. Vi håller på att renovera vårt data/gäst/skräprum och det ska bli vårt nya sovrum. Barnen, som hittills delat rum, ska få egna rum och alla tre sovrummen måste därför renoveras.

skidåkning

Vi tog en paus och åkte till backen. Mamman i familjen (that’s me) har inte åkt utför på nästan 20 år så nu blev det nypremiär! Alla ben höll och inte orsakade jag någon lavin heller!! Däremot tyckte jag att det var så kul att åka igen så barnen (i alla fall 9-åringen – gav upp före mig). Jag lovar att det inte ska ta 20 år innan jag åker igen. Anledningen till att jag gav upp då för länge sedan var att jag fick ont i fötterna av alla pjäxor jag prövade. Mina nya pjäxor funkade skapligt men jag ska skaffa sådana pjäxor som man värmer när man provar ut så att de formar sig efter foten. Här ska åkas!

H o lilla LoM och lilla Lo

Lilla Lo kom och hälsade på i Lolandet, som barnens skidland kallas. Barnen fick en varsin kram :-)!

Nu tar vi itu med renoveringen med nya friska tag……………

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Men vad mysigt att bara kunna ta en paus och sticka till backen! Du får en medalj av mig för bragden att åka skidor igen efter tjugo år! Du är jätteduktig!

Kram Lisa

strömmas sida sa...

Vad härligt att du svingat din ner i backen igen. Hedervärt efter så många år.

Jag förstår att det är både jobbigt och roligt med renoverandet hos er.

Jag har mest bara latat mig i helgen.

kram
strömma

mamma lycklig sa...

Åhhhh. Vad jag längtar upp till Funäs när man ser bilder från skidbacken. Jaha då kan man sluta att titta efter någon som går runt och bara bär på sina skidor. Grattis, till din skidpremiär.
Visst är det väll skönt när man slipper värkade fötter, men det är inte alldeles lätt och hitta sköna pjäxor. Vi startar våran färd mot Funäs på söndag, sedan lever ni farligt i backarna. Men vi brukar hålla oss i Tännporten. Så håll er undan om livet är er kärt.
Vi tänkte gå på hotellet och äta påskbuffe på påskafton, har du någon aning om man får äta där när man inte bor där. Vi har varit och ätit julbuffe för några år sedn och det funkade ju bra. Kul och prova något annat, och maten brukar vara riktigt god på hotellet.
Ha det så bra och kör försiktigt i backarna.
Kram Nettan